اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

هفت‌برکه (گریشنا): مهندس علی‌اکبر مظفری‌فرد، شهردار اسبق شهر گراش، به عنوان مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی گراش و حومه منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش، پیش از این جواد زحمت‌کشان سرپرستی سازمان حمل و نقل را برعهده داشت. با حکم غلامعباس زارع، شهردار گراش و رییس شورای سازمان حمل و نقل، علی‌اکبر مظفری‌فرد به عنوان مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی گراش و حومه معرفی شد. جواد زحمت‌کشان نیز بعد از این به عنوان قایم مقام و امور مالی سازمان حمل و نقل همکاری خود را با این سازمان ادامه خواهد داد.

علی‌اکبر مظفری‌فرد، شهردار منتخب دوره اول شورای اسلامی شهر گراش بود. در سابقه او اشتغال در اداره کل راه و شهرسازی لارستان و مشاور شهردار لار نیز دیده می‌شود. مهندس مظفری‌فرد طراح خطوط مینی‌بوس‌رانی داخل شهری گراش بوده است.

در حکم انتصاب مظفری‌فرد آمده است:

با استعانت از پروردگار متعال و نظر به سوابق ارزشمند مدیریتی و تخصص جنابعالی و با توجه به پیشنهاد هیات مدیره محترم سازمان حمل و نقل همگانی گراش و حومه و در اجرای ماده ۲۳ اساسنامه سازمان حمل و نقل، به موجب این حکم مسئولیت مدیریت عامل سازمان حمل و نقل همگانی گراش به جنابعالی محول می‌گردد. ضمن آرزوی توفیق امید است با اتکال به ایزد منان و مدیریت کارآمد شما موجبات ارتقا وضع حمل و نقل عمومی شهر را فراهم سازد.

haml v naghel

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 230 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:33

هفت‌برکه (گریشنا): فیلم کوتاه «بیرون از این» ساخته کیوان محسنی به سفرش به دور دنیا ادامه می‌دهد. از میان جشنواره‌هایی که این فیلم و دیگر فیلم‌های محسنی را پسندیده‌اند، دو جشنواره در کانادا و آمریکا توجه‌برانگیزند.

در جشنواره میساف، کانادا

misaff_color__1_ «بیرون از این» در بخش مسابقه‌ی دهمین دوره «جشنواره فیلم بین‌المللی جنوب آسیایی موزاییک» (به اختصار MISAFF)، جشنواره معتبری که ۴ تا ۷ ماه آگوست در شهر میسیساگای کانادا برگزار می‌شود، پذیرفته شده است. به نوشته سایت جشنواره، این جشنواره از طرف یکی از بزرگ‌ترین اجتماع‌های آسیایی در چهارمین شهر بزرگ کانادا، میسیساگا، برای شناسایی استعدادهای آسیایی برگزار می‌شود. محسنی در مورد این جشنواره می‌گوید: «نگاهی به اسپانسرها، پخش‌کنندگان و دست‌اندرکاران جشنواره نشان می‌دهد که این یکی از جشنواره‌های معتبر کاناداست. فیلم «بیرون از این» برای بخش مسابقه‌ی بهترین فیلم کوتاه انتخاب شده است، و از کارگردان و یکی از عوامل فیلم دعوت شده است که در جشنواره حضور داشته باشند.»

البته محسنی می‌گوید جشنواره هزینه اسکان را پذیرفته است، ولی حضورش در این جشنواره مشروط به گرفتن ویزای کانادا در این فرصت اندک، و همچنین تامین مخارج سفر است.

در جشنواره بوردواک، آمریکا

«بیرون از این» به اولین جشنواره فیلم بوردواک Boardwalk که در ماه سپتامبر در شهر نیوجرسی آمریکا برگزار می‌شود نیز راه یافته است. نکته‌ای که این پذیرفته شدن را متمایز می‌کند، پخش این فیلم در مراسم افتتاحیه جشنواره است (خبر در سایت جشنواره). محسنی در توضیح این خبر می‌گوید: «در نامه‌ای که از طرف جشنواره برای اعلام پذیرفته شدن فیلم دریافت کردم، ذکر شده بود که جشنواره آنقدر از این فیلم خوش‌اش آمده که در نظر دارد این فیلم را در کنار یک فیلم کوتاه انیمیشن و یک فیلم بلند مستند در مراسم افتتاحیه نمایش دهد. فیلم کوتاه انیمیشن، «شیرجه زدن» نام دارد که جوایز اسکار و امی در رشته بهترین فیلم کوتاه دانشجویی را به خود اختصاص داده است. مقایسه شدن با چنین فیلمی، افتخار جالبی است، و البته کمی هم ترسناک است!»

BOARD_WALK

فیلم‌های دیگر در جشنواره‌های دیگر

کیوان محسنی مسیر جشنواره‌ها را خوب پیدا کرده است، و هر از چندی خبر از پذیرفته شدن یکی از فیلم‌هایش در جشنواره‌ای می‌دهد. در طی زمانی که از انتشار خبرهای قبلی درباره محسنی می‌گذرد، این افتخارات به ویترین فیلم‌های او اضافه شده‌اند:

فیلم کوتاه «بیرون از این» در دهمین جشنواره فیلم آلتو وینچنزای ایتالیا، یکی از چهار نامزد نهایی در بخش جایزه AVIS است. این فیلم به بیست و هشتمین جشنواره فیلم گیرونا اسپانیا، جشنواره مینوتنیک اسلوونی، جشنواره آنلاین ریل سیزده آمریکا، جشنواره لیما بین امریکا، جشنواره فیلم اکورهلنی آفریقای جنوبی، و جشنواره فیلم تالسامیای قبرس نیز راه یافته است.

و فیلم کوتاه «خودمو غرق کردم» نیز در کنار فیلم «بیرون از این» به جشنواره لیما بین آمریکا راه یافته است.

فیلم مستند «کایه» نیز در ادامه موفقیت‌هایش، در دو جشنواره اکورهلنی آفریقای جنوبی و همچنین جشنواره پاوود پرتغال پذیرفته شده است.

فیلم کوتاه اکشن «ساعت شش» نیز در هفتمین جشنواره فیلم جاگران هند پذیرفته شده است.

six

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 239 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:33

هفت برکه (گریشنا): مجمع‌القرآن فاطمیون گراش در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی مجمع القرآن فاطمیون: این نمایشگاه با شعار «به سوی فهم قرآن» از بیست و چهارم خرداد تا ٨ تیر ماه مصادف با هفتم تا بیست و دوم ماه مبارک رمضان به مدت ١۶ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ تا ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد. نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۴ خردادماه با حضور علی جنتی وزیر ارشاد کشور آغاز به کار کرد.

موسسه فرهنگی مجمع القرآن فاطمیون امسال با حضور فعال و داشتن غرفه،فعالیت‌های قرآنی خود در این نمایشگاه نشان می‌دهد.

fatemeyon2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 272 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:06

هفتبرکه (گریشنا): به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش فعالیت‌های این حوزه، نشست صمیمی فرماندار گراش با مسئولین مجمع القرآن فاطمیون (س) و خانواده‌های حافظان قرآنی شهرستان گراش در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

Majmae-Farmandari 04
به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار گراش در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: «قرآن‌پژوهی یک وادی متبرک و مقدس است و باید خدمت متولیان و جوانان تبریک گفت که بهترین سن خود را به قران‌آموزی می‌پردازند.» اصغر فرودی با تاکید بر این که قرآن برکت دارد، گفت: «یکی از برکات این کتاب آسمانی این است که انسان در مسیر درست زندگی قرار می‌گیرد.» وی نزول قران را برای زندگی بهتر انسان در دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: «اگر توانستیم یک زندگی خوب در دنیا و اخرت داشته باشیم، معلوم می‌شود به طور صحیح از قران استفاده کردیم.»
فرماندار گراش بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را دوری از درک درست قرآن دانست و افزود: «قرآن یک مجموعه بزرگی است که در همه زمینه‌ها و ابعاد مختلف برای انسان درس دارد. اگر به طور درست قرآن را درک کنیم باعث می‌شود مشکلات جامعه کاهش یابد.» فرودی به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد آموزش و بهره‌گیری از مفاهیم قرآن اشاره کرد و گفت: «قرآن در راستای رشد و توسعه جامعه باید تقویت شود و شهرستان گراش این پتانسیل را دارد و در این زمینه دولت اهتمام ویژه دارد و هر کمکی که بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ قرانی قدم خواهیم برداشت»

Majmae-Farmandari 03

حجت الاسلام و المسلمین بصیری، مسول مجمع القرآن فاطمیون گراش، در این جلسه با بیان این که جامعه قرآنی خالی از ظلم و ستم است، اظهار داشت: «متاسفانه جامعه در شرایطی قرار گرفته است که دوستان به قرآن آنگونه که باید بها نمی‌دهند و دشمنان از قرآن سوء استفاده می‌کنند. وظیفه داریم قرآن را به طور صحیح در جامعه گسترش و ترویج دهیم.»
او همچنین خبر داد: «در آینده نزدیک حدود سی نفر از حافظان قر‌آنی تربیت یافته مجمع القران فاطمیون (س) گراش به جمع فارغ التحصیلان این رشته قرآنی اضافه می‌شوند تا شهرستان گراش به عنوان یک شهرستان قرآنی در جنوب کشور معرفی شود»

Majmae-Farmandari 01

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 918 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:37

Maliat هفت‌برکه (گریشنا):‌ روابط عمومی اداره امور مالیاتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان گراش، اطلاعیه‌ای را درباره آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی منتشر کردند.

در این اطلاعیه آمده است که مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) از تیرماه به خردادماه تغییر یافته و مودیان محترم بایستی اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۴ را از طریق سامانه www.tax.gov.ir حداکثر تا پایان خردادماه ۱۳۹۵ ارایه نمایند.

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر در‌آمد صاحبان شرکت‌ها و موسسات و صاحبان محترم املاک اجاری و مستغلات (اشخاص حقوقی) تا پایان تیر می‌باشد و مودیان بایستی اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۴ را از طریق سامانه www.tax.gov.ir حداکثر تا پایان تیرماه ۱۳۹۵ ارایه نمایند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که انجام تکالیف قانونی و تکمیل و ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی در مهلت مقرر توسط اشخاص فوق،‌ موجب استفاده از معافیت‌های پایه مالیاتی و برخوداری از تسهیلات و مزایا در قانون مالیات‌های مستقیم خواهد شد و عدم انجام تکالیف و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی موجب تعلق مالیات بیشتر و جرائم غیرقابل بخشش می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن هر گونه سوال می‌توانید با شماره‌های ۵۲۴۴۲۵۸۸ و ۵۲۴۴۲۸۶۱ تماس بگیرید.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:37

هفت برکه (گریشنا): محمد صادق زاهدی،بعد از شش سال خدمت، صندلی ریاست اداره‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش را به صادق نوروزی مصری، سپرد.

به گزارش دفتر فرمانداری،جلسه تکریم و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش امروز، سی‌ام خرداد ماه، ساعت ۱۱ و نیم با حضور فرودی؛فرماندار، سفید فرد، معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس،فرسوده، معاون فرماندار، زارع، رییس اداره بازرسی و شهرزاد، رییس اداره حراست در دفتر فرماندار برگزار شد.
در این جلسه از خدمات ۶ ساله محمد صادق زاهدی تجلیل و صادق نوروزی مصری به عنوان رییس جدید اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش معرفی شد. نوروزی مصری، کارشناس ارشد علوم تربیتی و اهل شیراز است.

فرماندار و معاون فرماندار در این جلسه مسایل و مشکلات اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.
فرماندار گراش با تاکید بر این که مطالبات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید پیگیری شود، اظهار داشت: «خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس خدمتی ارزشمند و مایه افتخار مسولین است.»

اصغر فرودی با بیان این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است، افزود:«نسل جوان باید با آرمان‌های شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.»

وی ضمن تقدیر از بهسازی گلزاز شهدای بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی خواستار تکمیل طرح ساماندهی گلزار شهدای گراش شد و افزود: «شهرستان گراش با تقدیم ۱۲۵ شهید، همواره در جهت حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب گام برداشته است.»
فرودی ارایه خدمات رفاهی و درمانی به جانبازان و خانواده معظم شهدا، تکمیل ساختمان اداری بنیاد شهید و تامین اعتبارات مورد نیاز از مهم‌ترین خواسته‌های خود عنوان کرد.

در این جلسه زاهدی،رییس پیشین اداره بنیاد شهید گزارشی از عملکرد شش ساله خود ارایه کرد و از همراهی فرماندار و معاون فرماندار در اجرای برنامه‌های سطح شهرستان تقدیر کرد.

سفید‌فرد نیز نسبت به رفع مشکلات و تامین اعتبارات تکمیل ساختمان اداری بنیاد شهید و ساماندهی گلزار‌های شهدا که پیشرفت ۳۰ درصدی دارد قول مساعد و پیگیری داد.

todeh v moarefeh6

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:40

هفت برکه (گریشنا): با آمدن رمضان مساجد پررونق‌تر و صف‌های نماز از ماه‌های دیگر سال طولانی‌تر می‌شود. مراسم دعا و قرآن‌خوانی، سخنرانی و پذیرایی افطار و سحر نیز باعث بیشتر شدن رفت و آمد‌ها در مساجد شده است.

محمد رستم‌پور با رفتن به مساجد قمربنی هاشم، الغدیر و امام سجاد (ع) لحظاتی را از برگزاری نماز جماعت و پذیرایی افطار در این مساجد به ثبت رسانده است. این عکس‌ها را با هم می‌بینیم.

namaz ghmahat emam sagad4

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 247 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 12:44

هفت‌برکه (گریشنا): مرکز ترک اعتیاد گراش به دلیل اختلافات داخلی در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گزارش شیدا شرقی، مرکز ترک اعتیاد نور زندگی گراش با اختلافات مدیریتی به کار خود ادامه می‌دهد. این مرکز در انتهای خیابان آبیاری و در دامنه کوه سیاه قرار دارد. برای پیگیری آخرین وضعیت این مرکز با قاسم فرسوده، معاون فرمانداری گراش؛ حاج حسینی، رییس اداره بهزیستی گراش؛ صفری، مدیر فنی کمپ ترک اعتیاد؛ و یوسف سبزواری به عنوان مسئول جدید این مرکز گفتگو کردیم.

تنها کمپ دارای مجوز در جنوب استان فارس بود

سعید حاج حسینی، رییس اداره بهزیستی شهرستان گراش، با اشاره به این که مرکز ترک اعتیاد شهرستان گراش تنها مرکز دارای مجوز جنوب فارس بود گفت: «در شهرها و شهرستان‌های اطراف، کمپ‌های زیادی وجود دارد، اما اکثرا دارای مجوز نیستند. مرکز ترک اعتیاد گراش با اینکه دارای مجوز بود، اما استقبال کمی می‌شد و اواخر به ماهی یک یا دو مراجعه کننده رسیده بود. با توجه به مشکلاتی که بین اعضای مرکز پیش آمده بود، از جمله غیر بومی بودن صفری مسئول سابق مرکز ترک اعتیاد، این مرکز به سمت تعطیلی کشیده شد و تصمیم گرفتیم از یک نیروی بومی برای اداره این مرکز استفاده کنیم.»

حاج حسینی درباره مدیریت جدید این مرکز افزود: «به خاطر غیر بومی بودن آقای صفری و مشکلاتی که اعضای کمپ با ایشان داشتند، ما یوسف سبزواری را که یک پیشنهاد مردمی بود و می‌توانست حامی خوبی هم از لحاظ مادی و معنوی برای این مرکز باشد انتخاب کردیم. او در حال حاضر مجوزی ندارد و پیگیر اخذ مجوز است تا کمپ را اداره کند. و صفری هم قرار شد کمپ جدیدی برای خود در گراش یا توابع اطراف گراش راه‌اندازی کند.»

او در پایان گفت: «باید کمپ‌های موجود سامان‌دهی شوند و ضرورت وجود دو کمپ لازم است تا حالت رقابتی به وجود بیاید و خدمات بهتری ارائه دهند. همچنین ما پیگیر هستیم کمپی برای بانوان هم راه‌اندازی کنیم. در شهرستان‌های اطراف، بانوانی گرفتار اعتیاد هستند و نمی‌توانند عنوان کنند. حتی از خود گراش داشتیم بانوانی که در مرکز ترک اعتیاد شیراز بستری هستند و دوره درمان را طی می‌کنند. امیدواریم این مرکز هم به زودی در گراش راه‌اندازی شود تا این بعد مسافت تا شیراز را نداشته باشیم.»

قاسم فرسوده، معاون فرماندار گراش، که موضوع را پیگیری می‌کند، با انتخاب مسئول جدید برای مرکز ترک اعتیاد موافق است و می‌گوید: «به خاطر مشکلاتی که پیش آمده و اعتراض به غیر بومی بودن صفری، مسئول سابق این مرکز، ما یوسف سبزواری را پیشنهاد دادیم تا مسئولیت مرکز را بر عهده بگیرد.»

صفری: مجوز ندارند / سبزواری: مجوز دارم

یوسف سبزواری که بعد از صفری مسئولیت اداره مرکز ترک اعتیاد گراش را بر عهده دارد در مورد مجوز خود گفت: «نزدیک چهار ماه است که با پیشنهاد فرمانداری و با هماهنگی قاسم فرسوده، معاون فرماندار، در کمپ شروع به کار کرده‌ام و مجوز هم دارم.»

صفری مسئول سابق مرکز ترک اعتیاد گراش همچنان به وضعیت فعلی کمپ و برکناری خود معترض است و می‌گوید که قرار بود یک فرصت شش‌ماهه برای ساماندهی کمپ به او داده شود، اما قرار و مدارها زیر پا گذاشته شد. مجوز مرکز متعلق به صفری است. او می‌گوید: «یوسف سبزواری که مسئول جدید این کمپ است، هیچ مجوزی در خصوص اداره این مرکز ندارد، ولی از طرف مسئولین هم حمایت می‌شود. من تلاش کردم که این فرصت را به دوستان بدهم که با همکاری هم این مرکز را اداره کنیم، اما قبول نکردند. اول پیش‌نهاد دادند که مجوز را به آن‌ها بدهم که کار کنند، ولی این کار با معیارهای سازمان بهزیستی منطبق نیست. در حال حاضر پیشنهاد بهزیستی و مسئولین این است که در گراش دو مرکز مجزا داشته باشیم. پیگیر هستم که مکانی را پیدا کنم و کمپی با مجوز خودم در گراش یا بخش‌های اطراف راه‌اندازی کنم.»

او در مورد دلیل مخالفت با حضورش در مرکز می‌گوید: «دلیل مخالفت با مدیریت من، پذیرش یک جوان هجده‌ساله برای ترک اعتیاد بود که با توجه به نبود کمپ برای جوانان هجده سال در گراش و به اصرار خانواده‌اش و با هماهنگی اداره بهزیستی دوره بیست و یک روزه خود را گذراند و بعد از ترک عازم دبی شد. بعد از بازگشت‌اش از دبی، مجددا به کمپ رفت و آمد داشت تا در جلسات شرکت کند، ولی با مخالفت روبرو شدیم که پذیرش جوان هجده‌ساله از تخلفات بوده و دیگر نباید به کمپ بیاید.»

 Noor Zendegi (24)

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 466 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 7:54

هفت‌برکه (گریشنا): ۱۷ ژوئن برابر با ۲۸ خرداد روز جهانی بیابان‌زدایی بود. بیابان‌زایی به همراه خشکسالی یکی از مهمترین تهدیدات زیست محیطی در ایران است. فاضل نریمانی در ورق زدن تاریخ فداغ به برگی رسیده است که نشان می‌دهد مردمان ما چقدر در حفاظت از منابع طبیعی حساس بوده‌اند و چگونه درایت یک فداغی باعث شد که سرنوشت دشت بالنگستان تغییر کند.

Balangestan Fedagh

فاضل نریمانی: سال ۶٢ بود؛ در بحبوحه جنگ، مردم فداغ بدون آب لوله‌کشی روزگار سختی را می‌گذراندند. تصمیم بر این بود که منبع آبی برای ده در نظر گرفته شود و چاه آبی لازم بود. مکاتبات و رایزنی‌ها انجام شد؛ تا این که با تصمیم اداره کل آب شیراز کارشناس مربوطه به روستا اعزام شد.

«مهندس فرارویی» هنوز هم نام و یادش از ذهن بزرگان روستا فراموش نشده است. هیاتی از بزرگان و معمرین برای تشخیص محل حفر چاه آب، مهندس را همراهی کردند. اولین مقصد «پشته بونه» بود. مهندس بعد از بررسی‌هایی که داشت اعلام کرد حجم آب در این منطقه خیلی کم هست بنابراین حفر چاه برای درازمدت توجیه‌ای ندارد.
با پیشنهاد همراهان دومین منطقه معرفی شد: «تنگ خان». بازدید مهندس فرارویی از این منطقه نیز نتیجه دلخواه را نداشت. علت عدم استقبال مهندس پایین بودن سطح آب اعلام شد. بدیهی بود با سطح امکانات آن زمان حفر چاه در سطح بسیار پایین فقط هزینه‌ها را بالا می‌برد.

منطقه سوم پیشنهادی دشت زیبا و سرچشمه پرآب «بالنگستان» بود. منطقه‌ای که به محض ورود مهندس نظر او را جلب کرد. آب گوارا و فراوان بالنگستان چیزی نبود که بشود به سادگی از آن گذشت. با شوق و ذوق فراوان نظرش را اعلام کرد:

«آب این منطقه از نظر کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارد؛ میزان آب پمپاژ شده از سرچشمه عالی هست؛ بدون نصب دستگاه پمپاژ می‌شود آب را به روستا انتقال داد و این یعنی کاهش پنجاه درصدی هزینه انتقال؛ در خصوص درختان و پوشش گیاهی بالنگستان تضمین می‌کنم بعد راه اندازی شبکه آبرسانی، سه برابر حجم کنونی را تشکیل دهد.» می‌گویند مهندس با شور و شوق تعریف توضیح می‌داد.

با حضور معتمدین و مسوولین و البته دعوت از مهندس فرارویی جلسه‌ای برگزار شد . مهندس در آن جلسه هم همه حرفهایش را تکرار کرد و اصرار داشت هرچه سریعتر این کار عملی بشود.سوالات متفاوتی از مهندس پرسیده می‌شد اما در بین جمعیت یک نفر زیرکانه‌تر داستان را رصد می‌کرد. حاج غلامحسین خرم‌نژاد سوالی از جمع و بالاخص مهندس پرسید که تلنگری بجا در ذهن‌ها ایجاد کرد!

سوال این بود: حفر چاه بر روی کیفیت و کمیت آب چشمه بالنگستان تاثیری هم دارد؟

مهندس: بله. به مرور از میزان آب کاسته می‌شود.

در حالی که همه منتظر توضیح بیشتر مهندس بودند، حاج غلامحسین پیش دستی کرد و اجازه توجیه نداد!

جمله‌ای را بر زبان آورد که هنوز که هنوز است بعضی از بزرگان شهرمان به عنوان نماد بالای درایت و کیاست یک فداغی در ذهن خودشان به یادگار حفظ کردند! حاج غلامحسین این‌گونه جواب مهندس رو داد: «می‌دونی این درخواست شما برای ما چه مفهومی داره؟ حرف شما شبیه اینه که پسری از من رو بگیری؛ سرش رو ببری! و در عوض یک پسر جوان رعنا به من بدهی!»

و تمام…

پرونده حفر چاه در دشت زیبای بالنگستان بسته شد…

بعدها رایزنی‌ها و کارشناسی‌های فراوان دیگری انجام شد تا این که محل فعلی چاه آبفا مشخص و تایید شد. داستان حفر چاه آبفا در دشت تنگه شاه نعمت الله حکایت دیگری ست که مشخصه آن از خودگذشتگی بالای چند تن از اهالی فداغ است. فرصتی باشد انشالله بیان خواهد شد.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 273 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 16:31

هفت برکه (گریشنا): با پایان هفته‌ی جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، گزارشی از عملکرد یک ساله‌ی خود را برای هفت برکه ارسال کرده است. شما هم می‌توانید نظرات خود را در مورد این اداره بنویسید.

در این گزارش آمده است:

در شهرستان گراش استفاده مطلوب از نزولات جوی، با جمع آوری و هدایت روان آب‌های سطحی در آب انبارها و یا همان برکه‌ها و ایجاد بندها کرت‌های بزرگ جهت نخیلات به نام رُمزه (ROMZEH) از قدیم انجام شده است. در حال حاضر نیز با توجه به کمبود آب و بارندگی و فقر سفره‌های زیر زمینی حدود نیمی از اراضی قابل کشت این شهرستان در قالب نخلستان‌ها، باغات و مزارع کشاورزی در حال بهره‌برداری است.

جهاد کشاورزی از سال ۱۳۸۹ تاکنون

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش در سال ۸۹، همزمان با ارتقاء گراش به شهرستان، کار خود را در جهت خدمت‌رسانی به بخش کشاورزی آغاز کرد و از آن زمان تاکنون با جذب نیروهای کارآمد و تحصیل کرده در جهت ارتقاء بخش کشاورزی شهرستان تلاش داشته است، به طوری که با ایجاد مدیریت جهاد کشاورزی در مرکز شهرستان، مرکزخدمات جهاد کشاورزی و تعاونی‌های تولید و تعاونی‌های روستایی و ایجاد نظام صنفی کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان در جهت علمی کردن بخش کشاورزی قدم‌های موثری برداشته است.

راه‌اندازی و فعال نمودن مرکز ترویج و خدمات کشاورزی، شرکت‌های تعاونی تولید و تعاونی روستایی‌ها وکلینیک‌های گیاه‌پزشکی در شهرستان، تشکیل نظام صنفی کشاورزی، تشکیل کمیته فنی نظارت کارشناسی بر بخش کشاورزی، تشکیل ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان، تشکیل کمیته استعدادیابی اراضی درجهت ایجاد واحدهای صنعتی، اعطای تسهیلات در بخش کشاورزی و مشاغل خانگی، اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در شهرستان، جذب سرمایه گذاران و استقرار صنایع تبدیلی و دیگر صنایع مرتبط  با بخش کشاورزی، انجام پروژه آمارگیری محصولات زراعی و باغی و بازبینی داده‌های آماری، اجراء و تکمیل طرح کاداستر اراضی (طرح جامع بانک اطلاعات بخش کشاورزی)، مساحی مزارع و باغات با انجام GPS قطعات و ثبت نقشه سطوح در بانک اطلاعاتی بهره برداران، تهیه و تدوین شناسنامه زراعی و باغی مربوط به هر بهره‌بردار، تشکیل کمیته نظام آراستگی و آغاز طرح ساماندهی محیط کار(۵S)، تشکیل کمیته نظام پیشنهادات و انتقادات، راه‌اندازی صندوق نظرسنجی و طرح تکریم ارباب رجوع، احیاء و مرمت قنوات حسن آباد فداغ و کشکویه ارد، ایجاد جاده بین مزارع و باغات در شهرستان جهت تسهیل در رفت و آمد کشاورزان و باغداران، انجام عملیات اجرای آبیاری نوین تحت فشار، قطره‌ای و  بارانی و انجام عملیات تسطیح لیزری اراضی و راه اندازی گشت ۱۳۱ در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  بخشی از فعالیت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش در طول این مدت بوده است.

جهادکشاورزی واحد به واحد

مهم‌ترین فعالیت‌ مدیریت جهاد کشاورزی در یک سال گذشته در واحد آب و خاک کمک به انجام آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی، کمک به احیاء و مرمت قنوات و احداث کانال و تسطیح لیزری اراضی زراعی بوده است. واگذاری اراضی، سند دار کردن اراضی و ایجاد گشت ۱۳۱ در جهت حفظ کاربری اراضی از فعالیت‌های واحد امور اراضی محسوب می‌شود.

و در واحد امور دام و طیور؛ آب‌رسانی به دامداری‌های نیازمند به آب با توجه به خشکسالی، توزیع علوفه و سبوس یارانه‌دار، تولید عسل، گوشت قرمز و گوشت سفید، در واحد زراعت؛ افزایش تولید گندم، تغییر الگوی کشت در جهت بهینه سازی مصرف آب و اجرای طرح‌های الگویی-نمایشی محصولات مختلف در واحد باغبانی؛ شناسنامه دار کردن باغات، افزایش کشت جایگزین (انگور یاقوتی به جای مرکبات) و ایجاد باغ الگویی مادری کنار هندی در واحد حفظ نباتات؛ تولید انواع محصول سبز (سالم) زراعی و باغی، ردیابی، پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌ها به ویژه آفات قرنطینه‌ای، امحاء درختان آلوده به بیماری قرنطینه‌ای جاروک لیموترش و شپشک سیاه زیتون در بخش واحد مکانیزاسیون؛ کشت مکانیزه گندم و کلزا، نظارت فنی بر برداشت غلات از ابتدا تا پایان عملیات و اعطای تسهیلات جهت خرید  ماشین‌آلات و ادوات جدید (از خط اعتباری مکانیزاسیون) در بخش واحد ترویج و مشارکت‌‌های مردمی؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت گروهی و آموزش انفرادی، ساماندهی صندوق‌های خرد زنان شهرستان و اجرای طرح پهنه‌بندی و ایجاد سایت‌های الگویی در قالب طرح امید در بخش واحد امور اداری؛ ایجاد شناسنامه نیروی انسانی، تهیه صندوق نظر سنجی و تابلوی شرح وظایف در جهت تکریم ارباب رجوع و الکترونیکی نمودن سیستم نامه‌نگاری در جهت صرفه‌جویی، سرعت و رفاه ارباب رجوع و همکاران، در بخش واحد طرح و برنامه؛ صدور مجوز و پروانه از طریق سامانه پیوند، ثبت اشتغال در سامانه مربوطه و پیگیری جذب و تخصیص اعتبارات. در بخش واحد حقوقی؛ پیگیری پرونده‌های حقوقی مدیریت، نظارت بر عملیات و اجرای طرح‌ها و نظارت بر امور قراردادها و پیمان‌های مدیریت در بخش واحد روابط عمومی؛ انعکاس فعالیت‌های بخش کشاورزی در پروتال مدیریت شهرستان گراش و سایت سازمان و رسانه‌های  خبری شهرستان، تهیه گزارش خبری بخش کشاورزی برای شبکه استانی و ارسال اطلاعیه‌های ترویجی و فراخوان و… در قالب پیامک از جمله فعالیت‌های بخش‌های مختلف اداره جهاد کشاورزی در طول سال گذشته بوده است.

مدیریت جدید در جهاد کشاورزی

با تغییر مدیریت این اداره از اردیبهشت ماه امسال اهداف و برنامه‌هایی نیز برای اداره‌ی جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است که از این میان می‌توان به این موارد اشاره کرد: ایجاد بانک اطلاعات جامع کشاورزی در شهرستان، اجرای طرح پارسل بندی(پهنه بندی) و ایجاد مزارع الگویی در قالب طرح امید، بکارگیری و ترویج فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی، آموزش و ترویج کشاورزی پایدار با اولویت تولید محصول سالم (سبز)، تغییرالگوی کشت در جهت بهینه‌سازی مصرف آب و مقابله با کم آبی، اجراء مدیریت تلفیقی عوامل خسارت‌زا در باغات و مزارع  معروف به IPM، تامین نیازهای جدید درجهت توسعه بخش کشاورزی، گسترش و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی با همکاری بخش خصوصی، استفاده از فن‌آوری‌های نوین و مکانیزه کردن بخش کشاورزی، حمایت از کشاورزان و دامپروران با پرداخت تسهیلات، تشویق و ترغیب کشاورزان پیشرو در جهت رویکرد به سمت کشاورزی پایدار،تغییر الگوی کشت در جهت مصرف کمتر آب و بهره‌وری بیشتر وافزایش راندمان بهره‌وری و اقتصادی کردن کشاورزی.

Jahad Keshavarzi21

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 248 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 14:14

هفت‌برکه (گریشنا): طرح زندگی به رنگ خدا با موضوع سبک زندگی اسلامی در مسجد امام حسن عسگری (ع) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی شهید حسینعلی غلامی، این طرح به صورت کلاس چندرسانه‌ای همراه با پخش فیلم، عکس، پرسش و پاسخ و مسابقه و … در پانزده جلسه سی‌دقیقه‌ای است که پیش از این در مساجد شهر کاشان اجرا شده است. حجت الاسلام سعید حلاجی با همکاری کانون فرهنگی شهید غلامی، خانه داوطلبان مسجد و پایگاه مقاومت امام حسین (ع) در مسجد امام حسن عسگری (ع)  به صورت آزمایشی در ماه مبارک رمضان این طرح را برگزار می‌کند.

کلاس‌ها از هفتم رمضان همه‌روزه برگزار می‌شود. زمان کلاس برادران ساعت نوزده عصر و کلاس خواهران نیز همه‌روزه ساعت دوازده ظهر است.

حجت‌الاسلام سعید حلاجی فرزند حجت‌الاسلام محمدحسین حلاجی امام جمعه پیشین گراش است.

tarhe zengi1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 277 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 22:49

هفت برکه (گریشنا): نخستین جلسه شورای پشتیبانی سواد‌آموزی در سال ۹۵ به ریاست اصغر فرودی، فرماندار گراش و با حضور اعضای شورای پشتیبانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
به گزارش دفتر فرمانداری، فرماندار گراش در این جلسه با تاکید بر این که بی سوادی ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه است، اظهار داشت: «وقتی ساختار‌های یک کشور در حوزه سوادآموزی ضعیف عمل کند دیگر نمی‌شود چهره جامعه را از معضلات اجتماعی پاک کرد و بی‌سوادی ریشه همه مشکلات در یک جامعه است.»
اصغر فرودی با بیان این که ریشه کنی بی‌سوادی در سطح جامعه باید جدی گرفته شود، افزود: «ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه نیازمند همکاری و عزم ملی است.»
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریس جمهور در مورد مشکلات اجتماعی و ضرورت توجه و تقویت زیرساخت‌های سوادآموزی گفت: «امروز بحث اعتیاد در کشور به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است و این نشان می‌دهد که در گذشته نتوانستیم به خوبی نقش ویران‌گر مواد مخدر به عنوان یک معضل در جامعه و خانواده‌ها تتبین کنیم.»
فرودی با بیان این که وقتی بی‌سوادی در جامعه حاکم شود ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شکل جدیدی می‌گیرد، اظهار داشت: «ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های کشور در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به همراه خواهد داشت و در این راستا همه دستگاه‌‌های اجرای ملزم به تلاش هستند.»
فرماندار گراش بر ضرورت تهیه و بدست‌آوری آماری دقیق در این حوزه تاکید کرد و افزود: «کسانی که به هر دلیلی از تحصیل باز ماندند به خصوص در مناطق روستایی و محروم و قشر بانوان باید شناسایی و تلاش کرد تا زمینه تحصیل بدون دغدغه برای آن‌ها فراهم شود.»
وی با اشاره به تاخیر در برگزاری جلسه شورای پشتیبانی گفت:«سال گذشته با برگزاری جلسات و ارائه راهکار‌های مناسب توسط اعضا این شورا توانست مقام برتر را در سطح استان از آن خود کند.»
در این جلسه اعضا شورای پشتیبانی نهضت سواد‌آموزی راهکار‌های فراگیری تحصیل و ریشه کنی کامل بی‌سوادی در شهرستان و دغدغه‌های خود را در این حوزه مورد بررسی قرار دادند.
ارائه آمار تفکیکی بی سوادی در شهر و روستا و توجه به جنسیت، تبلیغات و اجرای طرح‌های فرهنگی هنری در زمینه ریشه کنی بیسوادی در جامعه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شناسایی افراد بی سواد و افراد آموزش دهنده در شهر و روستا با همکاری کلیه اعضا و نهاد‌های مرتبط، شناسایی افراد آسیب‌پذیر و تحث پوشش، ارائه گزارش و راه کار‌ها و اقدامات انجام گرفته در جلسه آینده، مصوبات این جلسه بود.

savadamozi3

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 18:24

هفت برکه (گریشنا):جلسه‌ی ساماندهی مشکلات حوزه‌ی آبفا با حضور مهندس محمد علی قلندری، مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان فارس در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا: در این جلسه علی‌اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر، غلامعباس زارع، شهردار، فرسوده، معاون فرماندار، فضلی، بخشدار مرکزی، جباری، رییس اداره آبفا و همچنین داریوش قناعت پیشه، معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای شهری استان فارس و ایوب ملکوتی، معاونت بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان فارس نیز حضور داشتند.

فرودی، فرماندار شهرستان بعد از خوش‌آمدگویی به مهمانان گفت: «بحث مدیریت آب سد سلمان فارسی، اجرای طرح تصویه فاضلاب شهرستان، تجهیزات و نوسازی برقی چاه‌های موجود در شهرستان، اصلاح، توسعه و ساماندهی شبکه‌ی آب‌رسانی، تامین آب آشامیدنی بخش‌ها، روستاهای توابع، خرید تانکر سیار و تامین اعتبارات و افزایش امکانات اداری و ساختاری اداره آبفا از مهمترین نیازهایی است که درخواست داریم در جهت رفع آن اقدامات لازم انجام شود.»

او در ادامه با اشاره به شهرک‌های جدیدالتاسیس در شهرستان می‌گوید: «در این جلسه باید تعیین تکلیف شود که متولی آب این شهرک‌ها چه ارگان‌هایی هستند.»

مهرابی، رییس شورای شهر نیز بر لزوم جداسازی آب شرب از فضای سبز تاکید کرد و گفت:« برای حل این مشکل کارگروه‌ تشکیل شده تا با سیاست‌گذاری‌هایی راه جداسازی را با سرعت بیشتری طی کنیم.» جباری، رییس اداره‌ی آبفا نیز با توجه به هدررفت آب بر لزوم حل این مشکل پافشاری کرد و گفت: « امیدواریم طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز تا پایان سال جاری تکمیل شود.»

فضلی، بخشدار مرکزی نیز ساماندهی و رساندن آب به بخش‌ها و روستاهای چک چک و کنار زیارت و دشت رحمانی را در اولویت خواسته‌های خود قرار داد.

غلامعباس زارع، شهردار گراش تصفیه‌ی آب‌های سطحی و استفاده مجدد از آن جهت آبیاری فضای سبز شهری را مورد بررسی قرار داد و خواستار اجرای هر چه سریعتر آن شد.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان فارس در مورد درخواست‌های فرماندار قول مساعد داد اما در زمینه‌ی رساندن آب به روستاها با اشاره به این که تخصیص‌ها از قبل مشخص شده است، گفت: «در حال حاضر امکان حل این مساله وجود ندارد.» قلندری و هیات همراه همچنین بازدیدی نیز از اداره‌ی آبفا گراش داشتند و با کارکنان این اداره دیدار کردند.

abfa2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 18:24

هفت برکه (گریشنا): سه هزار نفر در شهرستان گراش تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره): به هر جای مناطق جنوب که سفر کنید و بگویید گراشی هستید ثروت و تاجر بودن را به عنوان اولین ویژگی گراشی‌ها می‌شناسند، اما شهابی، مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) گراش با دادن آماری این تصور را رد می‌کند. او در دیداری که با فرماندار و بخشدار مرکزی گراش در بیست و چهارم خرداد ماه داشت، می‌گوید:«حدود ۱۲۰۰ خانوار مددجو با تعداد اعضاء سه هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات حمایتی آن بهره‌مند می‌شوند.»

براساس آمارگیری در حال حاضر جمعیت شهرستان گراش بیش از پنجاه هزار نفر است که با این احتساب می‌توان گفت بر خلاف تصور شش درصد گراشی‌ها از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی نیستند و برای تامین معاش خود نیاز به حمایت و کمک دارند. این درصد که یک آمار رسمی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) است را با افرادی که با وجود دست و پنجه نرم کردن با فقر هنوز تحت پوشش ارگان‌های حمایتی قرار نگرفته‌اند که جمع کنید، می‌توان پیش‌بینی کرد بسیاری از گراشی‌ها مجبورند با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند.

شهابی می‌گوید: «یکی از محورهای اصلی برنامه این نهاد گسترش شبکه‌های مردمی و ایجاد و تقویت کمی و کیفی مراکز نیکوکاری است و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و تامین مسکن و سرپناه مناسب برای آنان از دیگر اهداف این نهاد است.»

فرودی، فرماندار شهرستان در این دیدار بیان می‌کند: «خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان و تلاش برای توانمند کردن آنان از مهم‌ترین شاخصه‌های کمیته امداد است و مشارکت مردم و خیرین در عرصه ارائه خدمات مطلوب این نهاد به مددجویان می‌تواند موفقیت هرچه بیشتر این نهاد را رقم بزند. اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد می‌بایست از موارد بسیار مهم در برنامه ریزی‌های کمیته امداد باشد و نیاز است با آموزش، کارآفرینی و ایجاد کارگاه‌های مختلف در جهت خودکفا شدن و حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد تلاش شود.»

KOMETEH KOMETEH2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 19:49

هفت برکه (گریشنا): جمعیت هلال احمر گراش در ارزیابی عملکرد امور جوانان جمعیت هلال احمر فارس، دوم شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش: نتایج ارزیابی عملکرد امور جوانان شعب جمعیت هلال احمر فارس در سه ماهه اول سال ۱۳۹۵ اعلام شد. بر اساس این ارزیابی جمعیت هلال احمر این شهرستان با کسب ۱۱۱ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

غلامحسین تجلی، معاون امور جوانان هلال احمر فارس طی نامه‌ای از رئیس و کارشناس امور جوانان شعب کازرون، گراش و جهرم در اجرای مطلوب برنامه‌های سه ماهه اول سال ۱۳۹۵ تقدیر کرد.

حجت عابدی، دبیر شاخه جوانان هلال‌احمر می‌گوید: «جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش در طول یک سال و نیم گذشته یک بار به مقام نخست رسیده است و امسال نیز مقام دوم را در ارزیابی عملکرد امور جوانان جمعیت هلال احمر فارس به خود اختصاص داده است.»

3

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 15:28

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر احمد عبداللهی که در ده ماه گذشته به عنوان قائم مقام دانشکده علوم پزشکی گراش حضور داشت، از سوی دکتر ایمانیه حکم سرپرستی ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش را دریافت کرد.

به گزارش هفت‌برکه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۴ دکتر جعفر حسن‌زاده حکم سرپرستی دانشکده علوم پزشکی گراش را به جای دکتر میرزا خلیل بهمنی دریافت کرد. (خبر در هفت‌برکه) در طی ماه‌های گذشته دکتر حسن‌زاده به دلیل حضور و فعالیت علمی در شیراز کمتر در دانشکده حضور داشت و بیشتر مسئولیت‌ها بر عهده دکتر عبداللهی قائم مقام دانشکده علوم پزشکی گراش بود. در نهایت از ۲۴ خردادماه با حکم دکتر ایمانیه رییس دانشکده علوم پزشکی فارس و با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عبداللهی به عنوان سرپرست ریاست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش در این حکم آمده است: «احتراما با توجه به موافقت وزیر محترم بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و با عنایت به تجربه و تعهد جنابعالی، بدینوسیله به عنوان «سرپرست دانشکده علوم پزشکی گراش» منصوب می شوید تا با اتکال به خداوند متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان گرامی نسبت به پیگیری امور و تلاش جهت ارتقاء سلامت مردم شهرستان گراش و تقویت آموزش و پژوهش اقدام فرمایید. ازخداوند متعال توفیق جنابعالی را خواستارم.»

دکتر احمد عبدالهی فوق تخصص جراحی سرطان و از جراحان شناخته شده در استان فارس است. دکتر عبداللهی به جز سرپرستی دانشکده علوم پزشکی در کلینک تخصصی سرطان فعالیت درمانی و پژوهشی دارد. دکتر عبداللهی پیش از این به مدت یک سال در سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸ ریاست دانشکده پیراپزشکی گراش را بر عهده داشت.

Dr Abdollahi

Abdollahi Hasanzadeh (3)

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 21:58

هفت‌برکه (گریشنا): شهرداری به عنوان متولی زیبایی شهر باید بیش از دیگر نهادها برای رعایت مقررات مربوطه حساس باشد.

حضور کامیون‌های نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر یکی از مشکلاتی است که چندین بار درباره آن نوشته‌ایم. امروز ۲۵ خردادماه یکی از شهروندان عکسی از یکی از ماشین‌های حمل نخاله‌های ساختمانی را ارسال کرده است. همان‌طور که در عکس می‌بینید این کامیون بدون هرگونه پوششی نخاله‌های ساختمانی را در یکی از خیابان‌های اصلی شهر حمل می‌کند.

شما هم می‌توانید معضلات شهری را به شماره واتساپ +۹۸۹۱۷۱۸۳۴۶۴۸ یا تلگرام @gerash ارسال کنید.

Nokhaleh02 Nokhaleh01

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 21:58

هفت‌برکه: جلسه‌ی انجمن شاعران و نویسندگان گراش در هفته‌ی گذشته به نقد و بررسی مطالب الف ۷۸۹ شامل شعرهایی از سعید توکلی، فاطمه آبازیان و سحر حدیقه گذشت. مطالب برگزیده این شماره الف را اینجا بخوانید، و یا کل نشریه را نیز به صورت پی‌دی‌اف دریافت کنید (اینجا کلیک کنید).

Aleph789-1

فارض

سعید توکلی

فارض گفت مهیا شو به خیال

از کوچه‌هایی که دل دیوار می‌ریزد از گلوله

چشم به ابری پاره بدوز

فارض دستم را گرفت

گفت من نیستم

صدایی بسیار کوه دورترم

در دردی خاموش خانه کرده‌ام

شب قبل از بی‌خوابی

دندان‌هایم را می‌شمارم

گرگ چند دندان دارد؟

فارض که وجود ندارد از من پرسید.

چه فرق می‌کند با یک دست علف‌های سبز گس شوند روی انگشتهات

یا بر دستی دیگر سیگار بسوزد

درست که لباست بسیار درد رنگ گرفته

همین که آدمی خیال کند

شروع شده از درون خشکیدن

فارض که نیستی

مرگ تنها گلوله نیست

گاهی پنج دقیقه دیر بیدار شدن خونی ریخته شده است

گاهی نشستن، وقتی نمی‌دانی کجای ساعت چهار عصری

باعث خشکیدن رگی در قلب

فارض، من ما هیچکدام نیستیم

به ما گفته‌اند در یک جنگل گم شده‌ایم

و نشانی در هر کتاب چیزی است

هر ساعت که گم می‌شوم خودم را پیدا می‌کنم

که من نیستم، فارض نیستم

معنی ضبط شده در فرهنگ لغت

موهایی پریشان در نگاهی سرسری نیستم

و گاهی خواب مردی آغشته به خون می‌بینم

Aleph789-2

خوش‌خیم

فاطمه آبازیان

روزی که گفتی نمی‌مانی

عشق ورم کرد در سرم

به همراه تمام واژه‌هایی که از پیش و پس‌اش آمدند و رفتند

آمدند و نرفتند

آمدی و خواستی بروی

نگه داشتمت

و تو فکر کردی رفته‌ای

تا حالا

که تمام سی‌تی‌اسکن‌های دنیا

تو را

در سرم

نشان می‌دهند

و عشقت را

به شکل توموری که می‌تواند

من

تو

و عشق را

از نو شروع کند

Aleph789-3

شعر

سحر حدیقه

در چاه فرو رفته‌ام

و از آینه مبعوث شده.

اگر حرفی نداری

مرا بنویس.

ببین…

تفسیر زمین از چشم‌های من آغاز شد:

از تصویر خموده تو

در شکل محدبی از زیبایی.

طاقتم بارانی است در عصب‌های خشک درخت.

باز فرست مرا

به عمق آبی خیس.

من

تو را انتخاب کرده‌ام:

جاده‌ای که می‌شکفد.

تو

در تجسم باغچه٬ شعری.

به ایلیاتم بخوان

به دودی که مدام در چشم‌مان می‌رود.

اسرار قصه‌ها در تب تو نهفته‌اند

در شبی که مرگ شکل بوسه تو می‌شد.

Aleph789-4

یادداشت‌های ۳:۲۱ نیمه‌شب

Aleph789-5

اینستاگردی

Aleph789-7

کل نشریه را از اینجا دریافت کنید.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 204 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 21:58

هفت‌برکه (گریشنا): در شب‌هایی که با برگزاری مسابقات ملی و جام ملت‌های اروپا و آمریکا فوتبال مشتریان خودش را دارد، تیم‌های فوتبال گراش نیز با حضور در جام حذفی فصل ۹۶-۹۵ را آغاز می‌کنند.

به گزارش مجید افشار مسابقات جام حذفی با حضور ۹ تیم به صورت رفت برگشت از امشب ۲۴ خردادماه کلید خواهد خورد. هیات فوتبال شهرستان گراش با جلساتی که برگزار کردند در آخر تصمیم به برگزاری مسابقات جام حذفی به صورت رفت و برگشت در شب‌های ماه مبارک رمضان گرفت. تیم‌های جوشن، هلال احمر، شاهین، شهدا، پرسپولیس نوین، اتحاد، شهیدان حسن زاده، ستاره آبی و گراش جوان در این مسابقات حضور دارند. قرعه کشی مسابقات با حضور سرپرستان تیم های حاضر در محل اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

در نخستین بازی این دوره شاهین و شهدا در بازی رفت خود به تساوی یک-یک قناعت کردند. سه‌شنبه هلال احمر با شهیدان حسن‌زاده دیدار خواهد کرد. چهارشنبه گراش جوان به مصاف پرسپولیس نوین می‌رود و پنج‌شنبه جوشن و اتحاد رو در روی هم قرارخواهند گرفت. تیم ستاره‌آبی در مرحله اول استراحت خواهد داشت و سپس با برنده بازی شاهین و شهدا دیدار می‌کند.

بازی‌ها ساعت ۲۲ و سی دقیقه در مجموعه ورزشی شهدا و زیر نور پرژکتورهای تازه نصب‌شده‌ی این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

نتایج این بازی‌ها را می‌توانید در تلگرام از کانال گراش https://telegram.me/gerashmag دنبال کنید.

Jam Hazfi02 Jam Hazfi01

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 13:28

مصطفی کارگر: حمید سبزواری مشهور به «پدر شعر انقلاب» سحرگاه امروز دار فانی را وداع گفت.

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ این خبر به سرعت در فضای مجازی پیچید و افسوس که صحت داشت. دلم می‌خواست این خبر هم مثل بسیاری از خبرهای بی‌پایه و اساس و شایعه، دروغ بود. ولی این بار فرق داشت. این بار انگار مجبور بودی قبول کنی و راه گریزی هم نبود. با پرسش از شاعران تهران و تایید خبر، قبول کردم. ولی اندوهی وجودم را فرا گرفت.

ذهن من ناخودآگاه و سریع به سال ۱۳۸۰ و سالن دبیرستان کوثر گراش پر کشید. جایی که روی سن نشانه‌هایی از شهدا و دفاع مقدس خودنمایی می‌کرد. جایی که دکور شب شعر بود در یادواره سرداران و شهدای گراش. صادق رحمانی و عباس براتی‌پور و استاد حمید سبزواری میهمانان اصلی مراسم بودند. صادق همشهری‌مان بود و به همین خاطر با توجه به شناخت و احاطه‌اش بر ادبیات کشور، اجرا را بر عهده داشت. من ۲۱ سالم بود. شعر خواندم. در برابر چنین شاعران بزرگی شعر خواندن، باعث شده بود کمی دلهره داشته باشم. اما هر چه بود گذشت. برای شام، علی‌اکبر شاه‌محمدی که آن‌ روزها قلم‌اش بیش از نثر در حال و هوای شعر نفس می‌کشید، میزبان جمع شاعران بود. مثل بچه‌های ذوق‌زده از این که کنار استاد سبزواری و عباس براتی‌پور بودم، خوشحال بودم. در جمع کلی درباره شعر با هم حرف زدیم. کتاب شعرِ تازه منتشر شده‌ام را به آنها تقدیم کردم و تشویق شدم. استاد سبزواری در پایان همنشینی به اسم کوچک صدایم زد و گفت: «مصطفی! بعد از عمری انجام کارهای مختلف به این نتیجه رسیده‌ام که رزق و روزی دست خداست. فکرش را نکن و نگران نباش. به کار هنر و شعر برس.»

با احترام، تایید کردم. و تا امروز نمی‌دانم چقدر توانسته‌ام به حرف‌اش عمل کنم. این حرف برای من فصل الخطابی شد از جانب یک استاد به مثلا شاگردی تازه و چند ساعته.

و دیگر ایشان را از نزدیک ملاقات نکردم. اما همیشه هر خبری در مورد ایشان بود را دنبال می‌کردم. سال گذشته که شب نیمه رمضان در دیدار با مقام معظم رهبری شعری خواند که انصافا محکم و استخوان‌دار بود و آقا هم شعر را جوانانه توصیف کردند، باز هم بر توانایی او صحه گذاشتیم. این اواخر خبرها چندان خوش‌آیند نبود. بیمار بود و گاهی دل دوست‌دارانش می‌لرزید که مبادا حمید شعر انقلاب پر بکشد، ولی در نهایت رفت.

حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزواری زادهٔ ۱۳۰۴ در سبزوار و درگذشتهٔ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی در بیمارستان آسیا تهران است که سال ۱۳۹۳ نشان افتخار «جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر» به او اهدا شد. افتخارات او به این حد ختم نشد. او قبل از انقلاب و همراه با نهضت اسلامی با عشق به قیام و شخصیت امام خمینی (ره) سلاح شعرش را برای دفاع از اعتقادات‌اش به خدمت گرفت تا اینکه در اوج روزهای انقلاب با سرودهای گوناگون و زیبایی مثل «خمینی ای امام» بار دیگر خود را فدایی انقلاب نامید و ده‌ها سرود ماندگار را بعد از انقلاب نوشت که هر کدام به تنهایی برای جاودانه ساختن نام شاعر کافی هستند. سرودهایی که بیشتر آنها با صدای محمد گلریز تا همیشه در یادها و خاطره ها مانده است، مانند «سنگر اسلام» و «خجسته باد این پیروزی» و «برخیزید برخیزید» و سرودهایی که در رثای شهید مطهری و بعدها در سوگ امام خمینی (ره) با صدای حاج صادق آهنگران تقدیم جامعه و عرصه هنر ایران زمین شد و دردهایی را تسکین بخشید.

از ویژگی‌های شعر حمید سبزواری، استحکام و سلامت زبان آن است. طوری که با ظرافت‌های سبک هندی و صلابت سبک خراسانی آمیخته شده است. این ویژگی‌ها برخاسته از شخصیت ارزشی و رفتار ارجمند شاعر بود که با رنگ و بوی دینی و حماسه ای ماندگار در کلام‌اش تجلی می‌کرد.

از استاد سبزواری مجموعه شعرهای «سرود درد»، «سرود سپیده»، «سرودی دیگر»، «تو عاشقانه سفر کن» و «بانگ جرس» در زمان حیات‌اش به چاپ رسیده است که شامل قصیده و غزل و … است و جا دارد مقالات پژوهشی و تحقیقی خوبی روی این آثار انجام شود. آرزو می‌کنم روحش قرین اهل بیت علیهم السلام و امام و شهدا باد و یادش تا همیشه گرامی و ماندگار بماند.

گراش – ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

PIC0005

تصویر مربوط به دی‌ماه ۱۳۹۱ است و به دلیل عکاسی با نمونه‌های اولیه دوربین دیجیتال دارای کیفیت مناسبی نیست.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 16:30